Cursus zakelijk toepassen social media (basis)

De Facebook training.nl is onderdeel van de Social Media training.nl

De Social Media training.nl verzorgt een ééndaagse training waarin je zakelijk gezien de vier Cursus social media zakelijk inzettenbelangrijkste platforms leert kennen: Google+, Linkedin, Facebook en Twitter. Doel van de training is om je praktische professionele kennis en vaardigheden te geven in het zakelijk toepassen van deze social media platforms.

Het programma bestaat uit de volgende onderdelen:

– 09.00 tot 10.30 uur – Google+
– 10.30 tot 10.45 uur – korte pauze
– 10.45 tot 12.15 uur – Twitter
– 12.15 tot 12.45 uur – lunchpauze
– 12.45 tot 14.45 uur – Facebook zakelijk
– 14.45 tot 15.00 uur – korte pauze
– 15.00 tot 17.30 uur – Linkedin

Google+

Google+ is een van de jongste en snelst groeiende Social Media platformen van dit moment. Iedereen met een Google, Gmail of YouTube account heeft automatisch ook een Google+ account, maar nog niet veel mensen weten wat ze hier mee kunnen. Zonde, want de mogelijkheden zijn enorm!

Aangezien activiteit op Social Media, met name via Google+, steeds belangrijker wordt bij de vindbaarheid van jou en/of jouw bedrijf, merk of product is het slim om je nu al te verdiepen in de mogelijkheden die dit platform te bieden heeft.

In deze workshop leer je:

  • de feiten en cijfers rondom dit platform
  • de mogelijkheden die dit platform te bieden heeft
  • zelf een persoonlijk profiel aan te maken
  • zelf een bedrijfsprofiel aan te maken
  • hoe je een hangout kunt starten
  • hoe een Google+ account je digitale vindbaarheid kan vergroten

Trainer is Chris Kleingeld.seo-trainer-chris-kleingeld-300x300

 >>Direct inschrijven<<

Twitter

Twitter heeft in de communicatiemix van bedrijven en andere organisaties een heel eigen plaats ontwikkeld. We laten de belangrijkste aspecten van Twitter zien en bespreken aan de hand van een aantal duidelijke voorbeelden hoe Twitter kan bijdragen aan zakelijke communicatie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen:

In de Twitter workshop leer je:

  • Achtergrondinformatie en cijfers
  • Het aanmaken van een Twitter account
  • Hoe werkt het, wat kun je er mee, hoe kun je het zakelijk inzetten?
  • Wat zet je in je Bio en welke instellingen zijn voor jou van belang?
  • Hoe maak je een effectieve tweet met zoveel mogelijk bereik?
  • Twittervocabulaire
  • Wie ga je volgen en hoe zorg je er voor dat je gevolgd wordt?
  • Voorbeelden, do’s & don’ts

Trainer is Marieke WilminkFacebook trainer Marieke Wilmink is trainster van de Socialmediatraining.nl

>>direct inschrijven<<

Facebook Zakelijk

Facebook wordt steeds meer door bedrijven en andere organisaties gebruikt voor de (interactieve) communicatie met hun doelgroepen.

Wat staat er op het Facebook programma:

  • Waarom Facebook zakelijk steeds interessanter wordt?
  • Opzetten van een Facebook Bedrijfspagina (grote lijnen)
  • Welke functies zijn (zakelijk) belangrijk in Facebook?.
  • Welke doelen wil je bereiken met Facebook?
  • Welke soort berichten kun je posten en waarom?
  • Hoe blijf je frequent posten? Hoe blijf je interessant voor je Likers?
  • Het belang van reageren op je doelgroep en hoe doe je dat?
  • Het strategische belang van foto’s en video’s.
  • Het grote effect van het delen van berichten.
  • Adverteren op Facebook: waarom wel of niet?
  • Voorbeelden en tips

Trainer is Marieke WilminkFacebook trainer Marieke Wilmink is trainster van de Socialmediatraining.nl

>>direct inschrijven<<

Linkedin

Linkedin wordt algemeen gezien als het meest zakelijke social media platform. Het accent ligt op digitaal netwerken, daarnaast kunnen zakelijke berichten in een tijdlijn geplaatst worden. Gebruikers kunnen zich verenigen in specifieke thematische groepen en informatie uitwisselen. We laten een aantal voorbeelden zien van Linkedin profielen van deelnemers en we bespreken enkele netwerk strategieën via Linkedin.

Het programma omvat de volgende onderdelen:

  • LinkedIn in het kort
  • Belang van online netwerken
  • Analyse profiel van een deelnemer (om van elkaar te leren)
  • Uitleg over LinkedIn
  • Vergroten zichtbaarheid
  • Geavanceerd zoeken in LinkedIn
  • Groepen
  • Bedrijfspagina
  • Strategieën om LinkedIn nog beter te kunnen gebruiken
  • Aan de slag met je profiel

Trainer is Judith de Pagterlinked-in-trainer-judith-de-pagter

>>direct inschrijven<<

 

Investering cursus social media zakelijk toepassen

* € 349,- per persoon excl. BTW 
* incl. lunch, koffie, thee en lekkers

Locatie

Ondernemershuis Birkstaete 
Birkstraat 95-1
3768 HD Soest
www.birkstaete.nl

Bonus voor jou!

De Facebook training.nl en Friends Enterprise werken samenBij aanmelding van een cursus of training krijg je na afloop een maand GRATIS toegang in de Facebook Community van Friends Enterprise. Je kunt hier terecht met alle vragen die je nog hebt over Facebook marketing, zo weet je zeker dat je ook na de training in goede handen bent!


Inschrijven cursus social media zakelijk toepassen

Om je in te schrijven druk je op deze link.

Je komt dan op de website van de Social Media training.nl terecht waar de Facebook training.nl onderdeel van is.


Bovenstaande cursus is een groepstraining. Is een groepstraining niets voor jou? Dan is het mogelijk om de cursus individueel te volgen. Neem hiervoor contact op met Judith de Pagter via 06 – 22 43 73 35 of het contact formulier van de social media training.nl.